Monday, 4 August 2008

Snelnieuws

Hey!

Het wordt terug een korte update, maar ik wilde toch nog even van me laten horen...

Vorig weekend is onverwachts hectisch geworden. Vrijdag kwam ik in het centrum Robert en Marie tegen, een Maltees-Duits koppel die ik leren kennen had op de trip van Alice Springs naar Darwin. Het was echt een enorm toeval, want ze werken ten noorden van Perth op een boerderij, en waren net in Perth aangekomen om hier het weekend door te brengen. Toen ze vrijdagavond een glas kwamen drinken stelde Justin voor om hen te laten logeren, en zoals het echte backpackers betaamt hebben ze dat gratis aanbod natuurlijk niet geweigerd :-). Het was dus een drukke bedoening in het huis, maar ze waren super aangenaam, leuke mensen om te gast te hebben. En het heeft me meteen ook een slaapplaats in Malta opgeleverd als ik daar ooit eens arriveer!

Zondag met Kodie gaan lunchen in een eethuis aan de haven; het weer was super, en het was leuk om nog eens uit te gaan eten, lang geleden.

Tijdens de week verder niet veel verandering, behalve dat het aantal weken nog te werken er gelukkig nog steeds op vermindert :-).


Foto 1: My home away from home.
Foto 2: De kust in Quinns Rock.
.
Ondertussen wordt de kans dat ik goed en wel thuis raak wel steeds kleiner. Als ik niet onthoofd wordt op de Greyhound bus (die ik zal nemen van Canberra naar Sydney) zal ik waarschijnlijk neerstorten met een van mijn Qantas vluchten :-).
.
Hier ben ik voorlopig echter veilig, dus tot de volgende!
.
Groetjes!
.
Oh ja: naar de fitness gaan was oorspronkelijk inderdaad bedoeld om de extra kilootjes kwijt te geraken, maar blijkt op dat vlak niet veel baat te hebben. Ik heb er echter wel deugd van, en het lidmaatschap heb ik toch betaald tot september, dus ik probeer tenminste enkele keren per week wat te gaan sporten...

4 comments:

koen said...

Dag Elke,
Hoe hoog schat je de kans in dat je heelhuids terugkomt procentueel in? Kwestie dat we ook een beetje weten of het wel zin heeft dat we de Passendaalse fanfare vastleggen voor 19 september.
Ik had het trouwens ook al gelezen maar ik wist wel niet dat er in OZ ook dergelijke bussen rondreden. En zou jij je verplaatsing van west naar oost trouwens niet met het vliegtuig doen? Want ik veronderstel dat een bus daar enkele dagen over doet?
Het huis had ik me ook helemaal anders voorgesteld. Ik had meer iets in gedachten zoals in Wellington, maar zo te zien hoef je geen zo'n zware beklimmingen te doen.
Anders is er sedert ons skype-gesprekje weer niet veel gebeurd. Nog wat voorbereidingen deze week voor de 'nacht van het Zoute' + onze andere bezigheden en we weten weer hoe we deze week onze tijd kunnen besteden.
't Amusement in je werk en als er groot nieuws is laat ik je wel iets weten. Als er geen nieuws is ook. Samengevat, we horen elkaar nog wel eens deze week ;-)
tot hoors!
de papa

Oda said...

Hoi Elke,

Na een te lange radiostilte die o.m. maar niet volledig aan de vakantie te wijten was, zijn we er weer terug. Als ik je berichten lees zit er wat sleur op het werk (of is dat nog te zacht uitgedrukt?). Hopelijk wordt dat wat gecompenseerd door het eigen stekje en de vriendin (en het weerzien met andere backpackers). 19 september lijkt me niet meer veraf. Dat is ongeveer het begin van het academiejaar en ik ben toch al weer zenuwachtig bezig dat voor te bereiden. Gisteren naar school geweest en vandaag thuis een sollicitatiebundel doorgenomen. Als ik mijn to-do’s bekijk dan denk ik dat 19 september er veel te snel aankomt…
Onze vakantie in Italië zit er al twee weken op en is heel goed verlopen. Je vroeg wel foto’s maar ik weet niet meteen hoe ik je foto’s zou moeten bezorgen. We hebben wel je papa er al mee verveeld vorige week. Je hebt misschien al gehoord van onze doortocht in WVl. We waren ook nog even Nicole (en de Duvelvoorraad van Patrick) gaan lastigvallen en hebben daarna ook nog met Oma een fietstocht gemaakt. Het was een leuke dag (ook voor Zjef van Anke die zijn WVl doop meemaakte…). Over de rest van onze vakantie (gevuld met beerputten, wateroverlast, kapotte daken en ander renovatiewerk) zal ik je niet lastigvallen, kwestie van zelf ook geen hartaanval te riskeren.
Ik hoop verder dat de Quantas vlucht niet op Zaventem op de verkeerde landingsbaan landt, want ze zijn er één aan het opbreken.

Groetjes van ons allen! Nonkel Marc
PS
-Joren is ook zijn ‘backpack’ aan het maken voor zijn Scoutskamp.
-Oda is sinds gisteren weer volop beginnen werken, ze heeft een nieuwe methode om het werk aan te kunnen … ze verdeelt de stapel in twee hoopjes…
-Anke begint vrijdag aan haar vakantiewerk aan de kassa van de plaatselijke supermarkt.
-Het sportieve deel van het land zit nu in China. Ik neem aan dat in Australië de mediabelangstel-ling voor de spelen nog groter is?
-De Belgische banken (vooral Fortis) hebben het moeilijk. Het schijnt beter te zijn om in kunst te beleggen…
-In kunst beleggen heeft ook zijn risico’s dat las ik toch op vakantie in het “waargebeurde” verhaal van Stan Laurijssens ‘Dali en ik’ (straks ook in de bioscoop met Al Pacino en Cillian Murphy.
-Spaarboekjes worden dan weer iets interessanter. Nu al 4,25% op jaarbasis, waw!
-De inflatie bedraagt in de maand juli al 4,1%...

inge desmet said...

Dag Elke,
Wij zijn onverwacht naar de Dordogne geweest, een soor last-minute boeking om het slechte weer hier achter ons te laten, maar wat bleek:het moment dat wij hier vertrokken, werd het hier ook mooi; nu zijn we al een paar dagen thuis en we hebben terug onze portie regen al gehad. Tot zover het lokale weerbericht.
Jammer dat jouw werk niet echt meevalt, maar alle opgedane ervaring is ervaring -moet je maar denken, en nu weet je toch wel welk soort job je hier niet moet gaan zoeken.
Malta hebben wij ook nog niet gezien, dus doe maar eens de groeten aan die vrienden...
Vannacht begin ik ook terug aan mijn weekje hobby-werk en in een mum van tijd is het halfweg september.
Gelukkig dat je er nog enkele dagen vakantie hebt voor je terugkeert, 't zou anders toch maar een naar slot zijn van dat fantastisch jaar dat je beleefd hebt. Mochten het dan toch je laatste dagen zijn...( Je hebt toch procentueel meer kans om te verongelukken met de auto dan met een vliegtuig-heb ik ooit eens ergens gelezen...)
Anders is het langshier erg kalm, velen zijn nog in verlof , en dat merk je wel, vooral het verkeer is rustig.
Zo, tot later ne keer,
vele groeten,
inge

Laurent said...

Hi Elke,

You keep going with your blog and it is always nice to hear from you ! I'm always in the background looking at what you are up to. Eh eh. See you soon in Belgium... need to tell you the end of the story. :-)