Saturday, 9 August 2008

Who wouldn't love backpacking?

Perth lijkt de stad van de straffe verhalen te worden. Na sex in het bed onder mij, een last minute annulering van de eerst geplande verhuis, bijtende beestjes in mijn bed toen ik dan uiteindelijk toch verhuisde, en onlangs een rat in de keuken, heb ik vrijdagochtend het strafste zover meegemaakt. Donderdagavond stelden Cedric en Auphelie voor om iets te gaan drinken, en ik hoor Justin nog zeggen: "I'm going to regret this in the morning." Wel, spijt zal hij er idd wel van hebben. Toen ik vrijdagmorgen opstond (ik was niet meegegaan) was hij nog niet naar het werk vertrokken (normaal is hij weg voor ik opsta), want ik zag zijn licht branden en zijn kamerdeur stond op een kier. Anyway, tot zover niks aan de hand. Ik ga naar de badkamer, en wanneer ik na ong. 20 min terugkom zie ik dat mijn kamerdeur open staat. Vreemd, want ik had ze dicht getrokken, maar als ik ze niet in het slot trek waait ze soms open, dus ik dacht dat dat de reden was. Wanneer ik in mijn kamer keek zag ik mijn schoenen overhoop liggen. Ik dacht nog, hm, had ik dit zo achtergelaten? En terwijl ik dat sta te bedenken hoor ik plots iemand ademen: Justin lag in mijn bed! Te slapen, met zijn hand in zijn onderbroek, zijn broek open. Ik kreeg hem eerst niet wakker, tot ik begon te schreeuwen... Hij wist van de wereld niet, zo zat was hij nog. Niet echt aangenaam, maar tot zover nog niet echt een drama, tot ik plots een grote plas zie voor mijn tv: hij had verdomme in mijn kamer gepist! Hij heeft gisterenavond geholpen bij de opkuis (oef, ik heb gelukkig geen tapijt op mijn kamer!), en hij heeft zich meermaals verontschuldigd, maar lijkt toch niet zo beschaamd te zijn als ik me voorgesteld had. Hij kwam zonet wel met een fles wijn thuis en vermeldde wijselijk dat hij die niet zal helpen opdrinken :-).

Nog op het programma dit weekend: een bezoekje aan de Art Gallery of WA en/of het Museum of WA, en een concert van het West Australian Symphony Orchestra.

Oh ja, misschien ook even kort mijn plannen voor de rest van de reis vermelden: op 10 september vlieg ik (met Virgin Blue, oef :-p) naar Canberra. Ik was van plan om van daaruit een korte skitrip te doen, maar dat blijkt iets kostelijker te zijn dan verwacht. En nu ik mijn zinnen gezet heb op de aankoop van een Aboriginal schilderij past een skitrip al zeker niet meer in mijn budget. Nu, ik heb gehoord dat in Canberra veel goeie musea en art galleries zijn, dus ik zal me er wel een zestal dagen kunnen bezig houden. En daarna neem ik de bus naar Sydney, om daar mijn laatste twee dagen in Australie te spenderen...

Tot hoors!

Groetjes

PS: Blij om te zien dat de twee verdwenen reacties op mijn vorig bericht terug opgedoken zijn! Geen idee wat er gebeurd was, hopelijk valt het niet meer voor...

3 comments:

koen said...

Dag Elke,
Het nieuws over je ... huisbaas hadden wij al in avant-première. Gelukkig heeft hij zijn 'troep' toch een beetje helpen opkuisen. Zoals ik al zei een feit dat je niet licht zal vergeten, waar je later (of misschien nu al een beetje?) mee zal kunnen lachen en die kan tellen als anekdote. Als dat een troost kan zijn tenminste.
Ik zie dat je je nog altijd kan bezighouden met culturele verrijking. In deze context zal het ook wel interessanter zijn dat je je geld besteedt aan je souvenir dan wel aan enkele dagen dure skipret. Maar dat is natuurlijk slechts mijn persoonlijke visie.
Ondertussen is onze 'Nacht van het Zoute' voorbij. Wij hebben onze daad van barmhartigheid weer vervuld (de hongerigen gevoed en de dorstigen gelaafd) en van de economische malaise ondervinden wij voorlopig blijkbaar weinig hinder. Hopelijk kunnen we het zo houden. Zelfs nonkel Luc en Fabienne kwamen naar de galerie. Maar hetgeen ze wilden was natuurlijk al weer verkocht. Toeval of uitvlucht? Dat laten we maar in het midden ;-)
Ondertussen zag ik vandaag een artikel in Jobat dat ze in Londen nog altijd op zoek zijn naar bekwame poetsters. Je toekomst is dus al verzekerd ;-) Ik las ook ergens dat ze nog op zoek zijn naar mensen met meer ambitie, maar met je slechte referenties die je weer al denkt te krijgen zal dat wel te hoog gegrepen zijn. Weer? Of moet de eerste negatieve referentie nog komen?? ;-) Ik hou alvast het artikel aan de kant. Je weet maar nooit.
Tot hoors, en hou je huisbaas daar nog maar enkele weken op het rechte pad ;-)
de papa

Luc said...

Hoi,

Ha, 'sappige' verhalen vanuit het verre Australië ... dag na dag blijkt het er 'beter' te worden !! Denk je er toch niet aan om wat langer te blijven? In elk geval moet je weten dat leuke Australische verhalen voor ons het dagdagelijkse leven wat kunnen opfleuren.
Hier anders niet zoveel nieuws onder de regenachtige hemel. Behalve dan dat het zo nu en dan eens heftig onweert (met de nodige wateroverlast voor veel dorpen en gehuchten tot gevolg) en dat de zomer volgens een aantal bronnen voorbij is.
Deze week waren Fabienne en ik ook opnieuw reeds volop aan het werk. (Voor de museumbezoekende cultuurliefhebber die blijkbaar in je schuilt ... Ik startte het nieuwe Neos werkseizoen meteen met 7 klassieke concerten -in het kader van het Brugse Festival van Vlaanderen -op een rij. Ik ken geen jota van dat genre, maar moet wel zeggen dat klassieke muziek gebracht door 10 accordeons toch wel verrassend goed kan zijn.) Ook sander is volop aan de vakantie-slag. Na zijn passage in Westvlees zullen de in te pakken koteletten geen geheimen meer hebben voor hem ! Jasper trok oa naar een legerbeurs en Flore vertrekt deze week op ksa-kamp.
Anders alles stil op het Ieperse front ... behalve dan nog wat weetjes.

Luc &

weetjes :
* zowat alle belgische politici zijn op vakantie vertrokken ... gelukkig kunnen de kranten in deze tijd van 'langwerpige groentes' schrijven over de olympische spelen (waardoor zelf een 'oorlogje' tussen georgie en rusland' bijna tussen de mazen van het net glipt)
* anderlecht is volledig uitgeschakeld voor europees voetbal ... ze verloren tegen een ploeg uit het voormalige oostblok waarvan ik de naam al niet meer weet
* de olieprijzen dalen , de koers van de euro tov de dollar ook
* folk dranouter (voorig weekend) is ook weer voorbij ... we zijn dit jaar niet gaan helpen (ook niet als gewone bezoeker)
* mijn baas deed mee aan de 'dodentocht' in bornem (100 km lopen of wandelen) Hij liet zich sponsoren voor Trias (ngo die via microkredieten aan ontwikkelingssamenwerking doet) ... hij haalde de eindmeet !
* nacht van het zoute ... wel leuke dingen, maar het 'koopkracht-zoute' voor de gewone mensen is er hier van af
* aan alle oudere bloggers onder ons surf naar www.deoudereconsument.be en geef je mening !
* de gouverneeeeeuuuuuur van Liiimburg heeft het warm water uitgevonden (heeft te maken met het gebruik van warm water uit de ondergrond voor verwarming van serres ...)
* ahum, dragen de aboriginals sokken ? ... anders de winter begint hier te naderen ;-)

Unknown said...

Dag elke.
alles goed?
heb al lang geen berichtje meer geplaatst, maar heb wel alles gelezen. amai wat een avontuur! man man, kzou dat toch ook wel niet zo graag tegenkomen hoor.. nog een kleine maand, wie weet wat kom je nog allemaal tegen ;)
gisteren waren het passendaalse kaasfeesten, en twas echt leuk. we hadden heeel veeel geluk met het weer, het heeft pas rond 18u beginnen regenen, waardoor dat onze warme wafelverkoop in de namiddag toch een succes was! we waren zelfs uitverkocht!
Veel plezier nog en geniet van je laatste weken!
groetjes
mieke en co