Wednesday, 16 July 2008

Sightseeing

En jawel, hier ben ik eindelijk met wat foto's van Perth! Zondag heeft Kodie me op een mini-roadtrip rond Perth getrakteerd, en heb ik eindelijk wat dingen van mijn to do-lijstje kunnen schrappen :-).

Foto 1: Perth CBD (Central Business District) vanuit South Perth (het water is de Swan River).
Foto 2: Hopelijk kunnen jullie deze foto vergroten. De vele kranen geven een beeld van hoezeer Perth in ontwikkeling is.
Foto 3: Foto vanuit Matilda Bay (links Kings Park, en op de achtergrond Perth CBD).
Foto 4: Herdenkingsteken voor alle oorlogsslachtoffers, Kings Park.
Foto 5: Perth CBD vanuit Kings Park.
Foto 6: Een gebouw van de University of Western Australia.

Daarna was het tijd voor... een echte Aussie rules football match! Nee, ik ben niet opeens een sportfanaat geworden, maar Kodie is een hevige fan van de West Coast Eagles, en toen ze twee tickets kon bemachtigen voor de wedstrijd op zondag, dacht ik dat dat toch een unieke Australische ervaring zou zijn. Na een korte dvd-cursus op vrijdag was ik klaar voor het live werk! :-) De Eagles wonnen twee jaar geleden nog de AFL (Australian Football League), maar bengelen nu onderaan de rangschikking. En ook zondag konden ze niet overtuigen, de beschamende eindscore was 75-152 :s. Het was echter toch sjiek om meegemaakt te hebben!

Foto 7: Twee echte footballfans :p.
Foto 8: Indruk tijdens de match.

Ondertussen ben ik ook verhuisd naar een huis wat dichter bij het centrum. Het was echt zalig om mij een beetje te installeren, en zondagmorgen heb ik gewoon een uur liggen genieten van de stilte. De huisgenoten zijn Justin (NZ), de eigenaar, en Auphelie en Cedric, een Frans koppel. Waarschijnlijk heb ik ook het gezelschap van bedbugs; dat is een probleem die we de komende dagen zullen moeten aanpakken.

Verder heb ik op het huis en de huisgenoten niks aan te merken; het lijkt erop dat de eerdere annulatie nog positief kan uitdraaien.


Foto 9+10: Mijn eigen kamer!

Nog dit: Ik werk een gewone 40-uren week. Het werkschema waarover ik het de vorige keer had wordt enkel in de mijnen toegepast. Die zijn namelijk meestal in the middle of nowhere gelegen, en dankzij dat schema is het toch de moeite om naar huis te gaan. De werkdagen zijn er trouwens meestal langer, ik heb de indruk dat 12u/dag geen uitzondering is. Dat is ook een van de redenen waarom zoveel mensen in de mijnen willen werken, er valt goed geld te verdienen...

Anyway, not my cup of tea, ik hou het bij het 'gewone' werk :-).

Groetjes!

6 comments:

Luc said...

hoi,

Eigenlijk wilde ik gewoon als eerste reageren ... nu eerst een pannenkoekje gaan eten.

luc &


weetjes :
* het misterie van de blauwe tuin in passendale is blijkbaar opgehelderd ... nu nog dat van de roze olifantjes
* leterme diende zijn ontslag bij de koning in
* een australiër staat aan de leiding in de tour de france

koen said...

Dag Elke,
Het competitiebeest in nonkel Luc is weer naar boven gekomen, voor zover het naar beneden was gegaan natuurlijk. Ben blij voor hem dat het hem toch eens is gelukt om als eerste te reageren. Ne mens zou van minder gefrustreerd raken hé ;-)Ondertussen is de groene tuin hier aan het veranderen in een natte tuin, en dus moet de verhoopte BBQ nog eventjes op zich laten wachten. tegen dan zijn de roze olifantjes misschien weer uit zijn hoofd verdwenen, want in de tuin zijn er alvast nog altijd geen te zien.
De foto's kan ik deze keer niet uitvergroten. Eigenaardig, soms lukt het en andere keren niet. Maar toch ziet het er een grotere stad uit dan ik me ingebeeld had. Hoeveel inwoners zijn er daar in feite?
En wachten op die kamer was waarschijnlijk idd het wachten waard. Als je vrees voor de bedbugs voorbarig was tenminste. In ieder geval veel ruimer dan de kamer die je had in NZ. Ik kan me voorstellen dat je ervan geniet na een lange tijd slaapzalen. Als het werk nu nog wat meevalt zal het achteraf zeker voldoening geven dat je de reis toch niet voortijdig hebt afgebroken. Zelfs met de slechte referenties die je nu al weer zeker bent te krijgen ;-). Valt de communicatie met die slecht Engels sprekende Fransen nog wat mee? Of heb je er weinig of geen contact mee?
Nog 64 dagen. Het eindmeet begint nu toch echt wel in zicht te komen. Hopelijk raken we tegen dan uit de politieke impasse, want zoals Luc al zei heeft Leterme zijn ontslag aangeboden bij de koning. Eens kijken hoe ze (we) hieruit geraken. Maar makkelijk zal het zeker niet zijn.
Vanavond de receptie als dank aan Annemie Syx voor haar 12-jarige inzet als voorzitster van Markant. En de echtgenoten van de markante dames mogen mee. En dan is het alweer bijna weekend. Dan zit jij al weer bijna een week op die kamer. Tijd vliegt snel, voor mij toch.
Doe zo verder, want mijn indruk van hieruit is dat je toch wel goed bezig bent. En alhoewel we ze niet kennen, doe ook nog maar eens de groeten aan Kodie. Want een maatje hebben doet je ook wel eens deugd denk ik.
tot hoors!
de papa

koen said...

CORRECTIE
DE eindmeet in plaats van HET eindmeet. Is maar dat je me achteraf geen fouten kan doorsteken ;-)
de papa

Luc said...

hoi,

Na het bekijken van de foto's tijd voor een wat (nou ja) serieuzere reactie ...
Perth ziet er mij inderdaad een behoorlijke stad uit. Te vergelijken met .. ?? Of hij groeit/ volop in opbouw is of niet kan je niet meteen merken (foto's idd. niet uit te vergroten). Ik vroeg me trouwens af of er op dit moment in Australië ook sprake is van economische crisis, torenhoge inflatie ... ?
Nog zoiets, toe hoelang loopt je contract eigenlijk ? Collega - bloggers spreken van een 60 tal dagen, maar misschien moet je je 'jaar'contract wel uit doen ?
Hier alles ok. Enkele uren terug is mijn vakantie begonnen (twee weekjes). Het was wel even sukkelen vooraleer de vakantieboodschap in het gloednieuwe antwoordapparaat op het werk was ingesproken ... maar het is gelukt. En nu maar hopen dat het weer zomers wordt.

Luc &


weetjes :
* competitie, competitie !? ... dan moet je eerst en vooral serieuze tegenstand hebben (alhoewel, misschien zijn er wel die epo ... gebruiken)
* 'bugs' schijnen hardnekkige beestjes te zijn
* de koning aanvaardde het ontslag van leterme niet ... een drietal (de donnea, langendries en een illustere onbekende voorzitter/president van de duitstalige gemeenschap) moeten het communautaire mijnenveld ontmijnen.
* belgië is het land van het surrealisme (voor verdere uitleg cfr. echte kunstkenners ...)
* een australiër staat nog altijd aan de leiding van de tour de france ... de tour de france die opnieuw ontsiert werd/wordt door een drietal ernstige dopinggevallen
* met is de vensters aan de sint pieterskerk in ieper aan het restaureren .... stof dat dat geeft zeg !

inge desmet said...

Hey Elke,
Weer genoten van de laatste foto's. Alhoewel ik niet echt een stadsmens ben, kan ik ze wel smaken.
Gisteren zijn we het filmpje van NZ gaan bekijken . Lijkt soms zo lang geleden en dan toch weer niet.
Hier wil het toch niet erg zomeren, en Bram die in zwitserland zit met de CM heeft ook geen schitterend weer.
Het feestje donderdag door markant georganiseerd is goed verlopen. Uit morele verplichting zijn we tot de laatsten gebleven, gelukkig hebben K & M zich opgeofferd om ook tot de laatsten te blijven, want ze wilden persé helpen opkuisen, dus de slechte invloed van vrienden kan soms toch nog positief uitdraaien.
Doet deugd zeker, een eigen kamer?

Ik zal nu maar aan mijn eten beginnen,vele groeten uit Passchendaele,
inge

Luc said...

hey,

Blijkbaar nog geen nieuwtjes ... Wij hebben er alvast enkele dagen fietsen op de hoge veluwe (omgeving Arnhem - Ndl) achter de rug. Het weer was er schitterend ... de fietsroutes trouwens ook.


luc &


weetjes :
- jasper staat ongeduldig achter mij te wachten tot dat hij de computer kan gebruiken
- australiër evans slaagde er niet in de tour de france te winnen (hij werd slechts tweede). Spanjaard Sartre werd winner
- nationale feestdag 21 juli is voorbij ... er leek geen vuiltje aan de lucht ... bij mijn weten zijn de communautaire perikelen echter nog niet achter de rug
- omwille van het warme weer heb ik de sokken de laatste dagen in de kast kunnen laten liggen